Nettbasert kurs i Medisinsk Yoga – Pust, avspenning og stressreduksjon

 

Opplever du at stress preger deg i hverdagen din?

Føler du at du har lite overskudd?

Opplever du indre uro, tankespinn, bekymringer, og kanskje problemer med søvnen?

 

Ønsker du deg enkle og svært effektive verktøy til å håndtere stress, få mer energi og ro i kropp og sinn? Har du lyst til å gi deg selv fantastiske anti-stressverktøy som kan endre livet ditt?

Nettbasert kurs kan også være midt i blinken for deg om du jobber turnus, foretrekker å lære hjemme i egen stue, er på reise eller ønsker å finne roen i livet ditt og hverdagen din der du er.

Lydfilene i kurset kan du ta med deg hvor som helst!

 

Jeg ønsker deg velkommen til å delta på nettbasert kurs i MediYoga for pust, avspenning og stressreduksjon!

Du er velkommen inn i kursportalen nå idag om du ønsker det. Du registrerer deg ved å følge påmeldingslinken lenger ned på siden. Kurset har fornøydhetsgaranti.

Ønsker du å ta kurset i gruppe med andre? Du kan sende meg en e-post, så skriver jeg deg opp og kontakter deg når neste gruppe starter. Du kan selvfølgelig kjøpe tilgang og begynne på egenhånd nå likevel.

Pustemeditasjon

Hva vil du få ut av å delta på kurset?

  • Du vil lære enkle og svært virkningsfulle øvelser for å redusere stress og styrke deg selv og din energi. Det er øvelser som alle kan gjøre, og du kan sitte på stol.
  • Du vil lære deg å puste på en måte som hjelper deg å beholde balanse og ro i en utfordrende hverdag.
  • Du får støtte og veiledning i å komme godt i gang med egen yogapraksis, slik at du kan finne daglige pusterom i hverdagene dine. Det er ofte ikke så lett å komme inn i gode vaner og å prioritere sin egen helse og velvære når plikter, ansvar og fulle timeplaner fanger oss. Støtte og inspirasjon fra lærer og andre i samme situasjon kan være til stor hjelp. Og vi senker terskelen ved å starte svært grunnleggende og med 15 minutters daglig praksis den første uken. Deretter bygger vi på med nye øvelser hver uke.

 

Hvordan er kurset lagt opp?

Det er et 6 ukers kurs hvor alt av kursmateriell ligger ute i kursportalen på nett eller sendes på e-post. Modulene inneholder undervisningsvideoer om ukens tema, instruksjonsvideoer med nye øvelser, og lydfiler til yogapraksisen din. Du får tilgang til lange lydspor med hele yogaprogrammet som du kan bruke for eksempel to ganger per uke. Du får tilsendt korte lydfiler til daglig praksis på e-post i tillegg til at de ligger på ei egen side i kursportalen. De korte lydfilene kan du laste ned til data og overføre til mobil, nettbrett e.l., slik at du har dem med deg hele tiden. Du får tips om nyttige verktøy for det.

Kurset er 100 % fleksibelt, som vil si at du kan se videoene akkurat når det passer deg og så mange ganger du ønsker.

Tar du kurset i gruppe kan jeg anbefaler jeg å følge planen uke for uke, om det er mulig for deg. Da kan du oppleve verdifull støtte fra de andre deltakerne og delta med spørsmål og refleksjoner til innholdet. Du får invitasjon til å bli med i en hemmelig facebookgruppe for kurset. Der inne svarer jeg på spørsmål og deler tips, og dere som deltar på kurset kan bli kjent med hverandre og dele erfaringer. Om du har spørsmål eller erfaringer som du ønsker å dele med meg privat er du velkommen til å sende meg e-poster.

 

Hvorfor gjøre litt yoga hver dag?

For å virkelig oppleve effektene av yoga er det best å gjøre litt hver dag. Det er som din daglige medisin. Det hjelper ikke like godt å ta 7 piller en gang i uka. Eller? Hjernen vår har evnen til å endre seg om den får påminning ofte nok og over lang nok tid. Etter 4-8 uker med jevnlig praksis kan du virkelig oppleve de langsiktige effektene av yogapraksisen.

En annen grunn er at din yogapraksis er din stund med deg selv, hvor du lytter til hva kroppen forteller deg og gir deg selv oppmerksomhet og omsorg. Ei slik stund trenger vi alle hver dag.

10359173_765937163446775_1825868719250493957_n

Finn stillheten og lytt til deg selv

 

Hva trenger du?

Du trenger en stol og en matte/teppe å ligge på. Du trenger et sted hvor du kan være uforstyrret en liten stund hver dag, eller du kan bruke hodetelefoner. Du bestemmer selv hvor mye tid du setter av hver dag ut ifra hva du har mulighet til, men det anbefales minst 15 minutter per dag. Lydfilene til daglig praksis er fra 15-50 minutter. Hele yogaprogrammet tar 45-90 minutter, og det anbefales å gjøre hele programmet 1-2 ganger per uke. Undervisningsvideoene er på 15-20 minutter hver.

Valgfritt er tente lys, friske blomster og andre ting som skaper en god og trygg atmosfære for deg. Men, du holder øynene lukket så ofte som du kan under øvelsene, så det er ikke nødvendig.

Yoga på strandaStund med meg selv - meditasjon på strandaLivsstyrke, glede og indre ro

 

Hva går vi igjennom i løpet av kurset?

  • Tips og råd til egenpraksis. Hvordan komme i gang og holde på yogapraksisen?
  • Hva kan pusten gjøre for stressnivå og helsa?
  • Hva er stress? Hvilke effekter har stressreaksjonen på oss fysisk og mentalt? Hvilke verktøy er effektive for å redusere og motvirke effektene av stress og hvorfor?
  • Oppmerksomhetsteknikker for slippe tankene og være her og nå.
  • Hva er meditasjon og hva kan meditasjon gjøre for å senke stress og fremme helsa?
  • Fantastiske meditasjoner for å roe ned og styrke kropp og sinn i en travel hverdag.
  • Hvordan påvirker tankene stressnivået i kroppen?
  • Og mer.

 

Hva koster det å være med?

Pris er 990 kroner og inkluderer en veiledningstime på Skype/telefon ca 45 minutter.

Du kjøper tilgang til kurset så lenge det ligger ute. Jeg kan garantere 5 år. De korte lydfilene til egenpraksis og alle PDFer blir dine til odel og eie.

NB! Innholdet er eksklusivt for deg, og det stoler jeg på at du respekterer.

 

Hvordan melder du deg på?

For å registrere deg nå og få umiddelbar tilgang klikker du på bildet under.

meld-deg-pa%cc%8a-na%cc%8a

 

unnamed(1)

14 dagers garanti

Jeg kan garantere deg utbytte om du følger kurset og utfører din yogapraksis daglig. Derfor får du 14 dagers pengene tilbake garanti. Opplever du at kurset ikke gir deg utbytte selv om du har fulgt planen og gjort øvelsene, gir jeg deg pengene tilbake uten diskusjon. Jeg ønsker at du skal være fornøyd, og jeg ønsker at du skal utvikle deg og skape gode helsefremmende vaner.

 

 

Er du fremdeles litt usikker?

I en begrenset periode kan du prøve modul 1 av nettkurset GRATIS ved å klikke HER (kalles MediYoga introkurs)

Du kan selvfølgelig ta kontakt med meg om det er noe mer du lurer på!

 

Vil du lese mer om hva MediYoga er? Les her >>

Ser du etter info om kurs på Leangen? Les her >>

7 kommentarer til Nettbasert kurs i Medisinsk Yoga – Pust, avspenning og stressreduksjon

  1. Lena sier:

    Hvordan er disse yogaøvelsene? Er ikke av de mykeste/sprekeste, så ønsker ikke øvelser hvor det er «mye» akrobatikk inn i bilde. Tenkte på et sånt nettkurs i mediyoga, men må lese meg litt opp på emnet først.

    • Maiken sier:

      Hei Lena! MediYoga er for alle. Øvelsene er myke og enkle, noen liggende og noen sittende enten på gulvet på matte eller på en stol. Selv om de er enkle og skånsomme er øvelsene er øvelsene svært effektive for å motvirke stress og hjelpe deg til ro i kroppen og avspenning. Øvelsene retter seg også mot å gi fred i sinnet, fordi det er i hodet/tankene stresset starter. Så absolutt ingen akrobatikk. 🙂 Du kan prøve ut første modul ved å lage deg en bruker og logge inn på denne adressen: http://www.dypindreroonline.no/mediyoga-minikurs

  2. Sandra sier:

    Hei. Har du noen nettbaserte kurs i 2016?:) Får kun opp det som står 28. September 2015.

    • Maiken sier:

      Hei Sandra! Det blir nettkurs i sommer eller til høsten. Jeg skal sende deg en invitasjon når jeg vet mer. ?

  3. Pingback: Nettbasert sommerkurs i MediYoga 2015 Pust, avspenning og stresshåndtering | Dypindrero.no

  4. HeidiHødnebø sier:

    Ønsker å delta på kurs via nettet høsten 2015. Jobber turnus, så det passer meg best.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *